FAQ - Veel gestelde vragen

Het kan voorkomen dat niet alles direct duidelijk is. Wat zijn de verzendtijden, garantieafhandeling of hoe zit het met je privacy bij SnaakSystems. Op deze pagina vind je het antwoord op de meest gestelde vragen van SnaakSystems.

Heb jij een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact met ons op, of vul het onderstaand formulier in.

Algemene Vragen

Vragen die algemeen zijn.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Stuur een e-mail naar info@snaaksystems.nl met daarin in ieder geval uw ordernummer, of gebruik contactformulier om uw order te annuleren.

Kan ik mijn aankoop retourneren?

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, heb je 14 (veertien) dagen het recht om je aankoop te retourneren. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven. Je kunt een retouraanvraag uitvoeren op een bestelling via de garantie-aanvraagpagina (je moet hiervoor ingelogd zijn). Ook kun je contact met ons opnemen via de contactpagina. De verzendkosten van het retourneren binnen die 14 (veertien) dagen zijn voor de klant.

Bij het verlenen van garantie gelden andere voorwaarden! Zie de garantievoorwaarden.

Kan ik korting krijgen bij grotere afnames of regelmatige afnames?

Bijvoorbeeld voor een bedrijf of IT-project? Stuur een e-mail met daarin details over uw afnames naar info@snaaksystems.nl of gebruik het contactformulier om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Waar vind ik het privacybeleid en de algemene voorwaarden?

De algemene voorwaarden van SnaakSystems/laptopzelfsamenstellen.nl vind u hier. De privacy policy van SnaakSystems/Laptopzelfsamensellen.nl vind u hier.

Hebben jullie ook een showroom, waar ik mijn potentiële aankoop kan bekijken?

Op dit moment is er geen mogelijkheid om de laptop te zien voordat je deze koopt, aangezien wij werken op bestelling. We proberen dan ook onze afbeeldingen op de website zo realistisch mogelijk weer te geven, zodat je toch een goed beeld hebt van wat je bestelt.

Betalen

Vragen over betalingen en factuur.

Hoe kan ik betalen?

Bij ons kunt u veilig en gemakkelijk betalen met iDEAL, Sofortbanking, Bancontact/Mistercash, PayPal, Giropay of via bankoverschrijving. Voor PayPal rekenen wij transactiekosten van 3,4%, voor Sofortbanking 1%, voor Giropay 2%, EPS 2% en voor Bancontact 1,8% bovenop het totale aankoopbedrag. Contante betaling en achteraf in termijnen betalen is helaas niet mogelijk.

Betaalmethode Transactiekosten
iDEAL Gratis
Bankoverschrijving Gratis
PayPal + 3,4%
Sofortbanking + 1%
Bancontact + 1,8%
Giropay + 2%
EPS + 2%

Wanneer ontvang ik een factuur?

Een papieren versie van de factuur, wordt bij je bestelling meegeleverd. Indien gewenst kunnen wij je factuur ook digitaal nasturen.

Mijn betaling is mislukt, wat nu?

Wanneer je een probleem ervaart bij het betalen van je aankoop, kun je de bestelling opnieuw plaatsen. De mislukte bestelling zullen wij annuleren. Wanneer er zich problemen blijven voordoen, dan gelieve met ons contact opnemen.

Kan ik een 0%-BTW-factuur in het buitenland (EU) krijgen?

Ben jij ondernemer in de EU (uitgezonderd Nederland), wil jij zonder BTW betalen en een daarbij komende 0%-BTW-factuur krijgen? Dan kun je bij het afrekenen je BTW/VAT-nummer invoeren.

*Dit moet een geldig BTW-nummer zijn die overeenkomt met de bedrijfsnaam en het land van het ingevulde factuuradres.

**Je IP-adres wordt opgeslagen ter validatie van het BTW-nummer.

***Wij zullen altijd een handmatige controle achteraf uitvoeren.

 

Kan ik een 0%-BTW-factuur in Nederland krijgen?

Bij het afrekenen van je bestelling kun je het bedrijfsnaam en BTW-nummer invoeren van een bedrijf.

Wanneer je ondernemer bent in Nederland kun je de BTW op de factuur aan de Belastingdienst terugvragen.

Verzenden

Vragen over verzending.

Wat is de levertijd van Laptops en All-in-One PC's?

De levertijd van SnaakSystems is 5 tot 8 werkdagen, tenzij anders aangegeven op de productpagina. Helaas kunnen we dit niet altijd nakomen, bijvoorbeeld omdat het door jou bestelde component niet op voorraad is, of niet op voorraad is bij de leverancier. Als je zeker wilt weten dat je bestelling op tijd komt, vul dan het contactformulier in of stuur een e-mail naar info@snaaksystems.nl. SnaakSystems probeert het bestelproces bij elke bestelling zo snel mogelijk te laten verlopen.

Zie hier een tabel met geschatte levertijden naar verschillende landen:

Land Levertijd
Nederland 5 tot 8 werkdagen
België 5 tot 8 werkdagen
Luxemburg 5 tot 8 werkdagen
Duitsland 6 tot 9 werkdagen
Denemarken 6 tot 9 werkdagen
Zweden 6 tot 9 werkdagen
Frankrijk 6 tot 9 werkdagen
Spanje 7 tot 10 werkdagen
Italië 7 tot 10 werkdagen
Oostenrijk 6 tot 9 werkdagen
Ierland 7 tot 10 werkdagen
Verenigd Koninkrijk 6 tot 9 werkdagen

Track & Trace

Omdat wij met UPS versturen krijg je een Track & Trace code wanneer je bestelling is verzonden. Met deze Track & Trace code kun je de verzending van jouw pakket volgen via de website van UPS. Deze Track & Trace code krijg je via de e-mail of vind je in je account.

Wat zijn de verzendkosten?

Er geldt altijd gratis UPS-verzending voor Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Denemarken, Zweden, Frankrijk, Spanje, Italië, Ierland, Verenigd Koninkrijk en Oostenrijk op alle orders in deze gehele webshop.

Bestelling ophalen?

Om de kosten van onze producten zo laag mogelijk te houden, hebben wij geen showroom. Echter kun je wanneer je een bestelling plaatst, kiezen voor de optie “Afhalen in Haaksbergen”. Vervolgens kun je een afspraak maken om je bestelling bij ons op te halen.

Laten leveren op een service punt?

Je kunt ervoor kiezen om je bestelling te laten bezorgen naar de één door jou gekozen servicepunten in heel Europa van UPS. Bij het afrekenen kies je voor de verzendoptie, Levering op UPS-Servicepunt. Klik vervolgens op “Selecteer Servicepunt” om op basis van een postcode een servicepunt te kiezen.

Overdag geen tijd? Een aantal UPS-servicepunten zijn tot 21.00 uur geopend.

Tip: Wanneer je overdag werkzaam bent, kun je het pakket laten bezorgen op een servicepunt bij jou in de buurt, waardoor je het pakket dezelfde dag nog kunt afhalen.

Naar welke landen verzenden wij?

Wij verzenden naar Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Denemarken, Zweden, Frankrijk, Spanje, Italië, Ierland, Verenigd Koninkrijk en Oostenrijk.

Garantie

Vragen over garanties en garantieafhandeling.

Wat is de garantie bij SnaakSystems?

Bij SnaakSystems krijg je standaard altijd 24 maanden (2 jaar) garantie + 30 dagen dode-pixelgarantie. Daarnaast vergoeden wij altijd de verzend- en bezorgkosten in een garantieprocedure. Wij sturen je na de goedkeuring van je garantieaanvraag een verzendlabel om je product terug naar SnaakSystems te sturen. Na de garantieafhandeling verzenden wij je laptop zonder kosten terug. Je kunt er vaak voor kiezen om de garantie tegen betaling te verlengen.

Dode-pixelgarantie
Dode-pixelgarantie houdt in dat wij je scherm kosteloos vervangen wanneer je een dode-pixel op het scherm hebt. Heb je meerdere dode pixels op het scherm, dan vervangen wij het scherm onder de normale garantie.

Wat zijn de garantieopties bij SnaakSystems?

De garanties die optioneel gekozen kunnen worden

Bij het samenstellen van je product kun je kiezen uit deze vormen van garantie.

Garantie Toelichting Kosten
24 Maanden garantie op het product en componenten + 30 Dagen dode-pixelgarantie Standaard 24 maanden (2 jaar) garantie op het aangekochte product en samengestelde componenten + 30 Dagen dode-pixelgarantie (Je scherm wordt kosteloos vervangen bij een dode pixel) €0
24 Maanden garantie op het product en componenten + 24 Maanden dode-pixelgarantie 24 Maanden (2 jaar) garantie op het aangekochte product en samengestelde componenten + 24 maanden (1 Jaar) dode-pixelgarantie (Je scherm wordt kosteloos vervangen bij een dode pixel) €48
36 Maanden garantie op het product en componenten + 30 Dagen dode-pixelgarantie 36 Maanden (3 jaar) garantie op het aangekochte product en samengestelde componenten + 30 Dagen dode-pixelgarantie (Je scherm wordt kosteloos vervangen bij een dode pixel) €89
36 Maanden garantie op het product en componenten + 36 Maanden dode-pixelgarantie 36 Maanden (3 jaar) garantie op het aangekochte product en samengestelde componenten + 36 maanden (3 Jaar) dode-pixelgarantie (Je scherm wordt kosteloos vervangen bij een dode pixel) €137

Dode-pixelgarantie
Dode-pixelgarantie houdt in dat wij je scherm kosteloos vervangen wanneer je een dode-pixel op het scherm hebt. Mocht je scherm 3 of meer pixels hebben die niet naar behoren werken, dan valt jouw display onder standaardgarantie.

Vervalt mijn garantie als ik na de bestelling een hardwareupgrade uitvoer?

Nee, je garantie zal niet komen te vervallen wanneer je een hardwareupgrade uitvoert. Wij vinden het juist belangrijk dat gebruikers hun apparaat in de toekomst kunnen uitbreiden of upgraden. Houd er wel rekening mee, dat sommige componenten niet geüpgraded kunnen worden, zoals de processor bij laptops in sommige gevallen. Hardwareupgrades moeten zeker met beleid worden uitgevoerd: schade ontstaat snel bij het te onzorgvuldig openmaken van laptops en computers. Als je je hardware-upgrade door ons wilt laten uitvoeren, neem dan contact met ons op.

Hoe doe ik een beroep op garantie of retour?

Wanneer je problemen met je aankoop ondervindt en je weet niet of dit onder garantie valt, kun je de Garantievoorwaarden raadplegen, met ons contact opnemen of een garantieaanvraag aanmaken. Vermeld daarbij een duidelijke probleemomschrijving zodat wij een juiste beoordeling kunnen geven over de afhandeling van het probleem.

Waar vind ik de garantievoorwaarden?

De garantievoorwaarden kun je hier raadplegen.

Voorraad

Vragen over voorraad en nabestellingen.

Het product is niet meer op voorraad of leverbaar

Wanneer je een product zoekt dat niet meer leverbaar is, kun je met ons contact opnemen en zullen wij kijken of wij het product alsnog kunnen leveren of een vergelijkbaar alternatief kunnen aanbieden.

De configuratie is niet leverbaar

Wanneer je een product zoekt met een configuratie dat niet meer leverbaar is, kun je met ons contact opnemen en zullen wij kijken of wij het product met de gewenste configuratie alsnog kunnen leveren of een vergelijkbaar alternatief kunnen aanbieden.

Privacy

Vragen over privacy.

Privacy bij gebruik van onze diensten

Wanneer je je aanmeldt voor een van onze diensten vragen we je om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van SnaakSystems of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Privacy en Communicatie

Wanneer je e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij naar je persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk vragen te verwerken en je verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van SnaakSystems of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Privacy en Cookies

Wij verzamelen mogelijk gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen.

Deze website maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandtjes die op je computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over het gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van SnaakSystems of die van een derde partij. Wij gebruiken deze informatie om bij te houden hoe je de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik.

Vragen en feedback

We controleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen. Als je vragen hebt over dit privacybeleid, kun je contact met ons opnemen.

Ons Privacybeleid

Meer informatie over privacy vind je in het privacybeleid van SnaakSystems en laptopzelfsamenstellen.nl.

Laptop en PC

Vragen over het gebruik van laptops en pc’s.

Linux heeft een wachtwoord, wat nu?

Omdat de meeste Linux-distributies verplicht een wachtwoord ingesteld moeten hebben, stellen wij voor jou een standaard wachtwoord in. Het standaard wachtwoord is: admin

Je kunt dit wachtwoord later eenvoudig zelf wijzigen onder: Systeeminstellingen –> Account.

Hoe kom ik in de BIOS/UEFI?

Bij alle laptops in ons assortiment, kun je op dezelfde manier BIOS- of UEFI-instellingen raadplegen. Je kunt de instellingen benaderen door;

  1. De computer volledig af te sluiten.
  2. Druk op de aan/uit-knop om de computer op te starten.
  3. Direct terwijl de computer opstart op toets F2 drukken (niet ingedrukt houden maar herhaaldelijk drukken).
  4. Wanneer een blauwscherm verschijnt bevind jij je in de BIOS- of UEFI-instellingen.

Hoe kom ik in het opstartmenu (boot)?

Bij alle laptops in ons assortiment, kun je op dezelfde manier opstartinstellingen raadplegen. Je kunt de instellingen benaderen door;

  1. De computer volledig af te sluiten.
  2. Druk op de aan/uit-knop om de computer op te starten.
  3. Direct terwijl de computer opstart op toets F7 drukken (niet ingedrukt houden maar herhaaldelijk drukken).
  4. Wanneer een blauwscherm verschijnt bevind jij je in de opstartinstellingen.

Laptop gaat niet aan! Start niet op.

Het komt wel eens voor dat een laptop niet opgestart kan worden. Wanneer men veelvuldig op de aan/uit-knop drukt, start de laptop niet op.

Dit probleem kan vaak eenvoudig opgelost worden, door het resetten van de accu. Je kunt de accu resetten, door;

  1. Haal de accu (indien mogelijk) uit de laptop.
  2. Hou de aan/uit-knop minimaal 10 seconden ingedrukt.
  3. Plaats de accu terug in de laptop.
  4. Start de laptop op.

Wanneer je na het volgen van deze stappen de laptop nog steeds niet kan opstarten, kun je met ons contact opnemen of een garantieaanvraag indienen.

Andere vragen?

Heb jij een vraag die op deze pagina nog niet beantwoord is? Vul dan dit onderstaand formulier in en wij zullen je zo snel mogelijk een antwoord geven.