FAQ - Veel gestelde vragen

Het kan voorkomen dat niet alles direct duidelijk is. Wat zijn de verzendtijden, garantieafhandeling of hoe zit het met je privacy bij NovaCustom. Op deze pagina vind je het antwoord op de meest gestelde vragen van NovaCustom.

Heb jij een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact met ons op, of vul het onderstaand formulier in.

Algemene Vragen

Vragen die algemeen zijn.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Stuur een e-mail naar [email protected] met daarin in ieder geval je ordernummer, of neem op een andere manier contact met ons op om je bestelling te annuleren.

Kan ik mijn aankoop retourneren?

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, heb je 14 (veertien) dagen het recht om je aankoop te retourneren. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven, al zijn we hier wel heel benieuwd naar. Je kunt een retouraanvraag uitvoeren op een bestelling via de garantie-aanvraagpagina (je moet hiervoor ingelogd zijn). Ook kun je contact met ons opnemen via de contactpagina. De verzendkosten van het retourneren binnen die 14 (veertien) dagen zijn voor de klant.

Let er wel op dat algemene voorwaarden van toepassing zijn. Het komt er in deze op neer dat het product als nieuw is, compleet is en wederverkoopbaar is zoals jij de bestelling ook hebt ontvangen: indien het product is beschadigd, wordt waardevermindering in rekening gebracht.

Bij het verlenen van garantie gelden andere voorwaarden! Zie de garantievoorwaarden.

Kan ik korting krijgen bij grotere afnames of regelmatige afnames?

Bijvoorbeeld voor een bedrijf of IT-project? Stuur een e-mail met daarin details over uw afnames naar [email protected] of gebruik het contactformulier om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Waar vind ik het privacybeleid en de algemene voorwaarden?

De algemene voorwaarden van SnaakSystems/laptopzelfsamenstellen.nl vind u hier. De privacy policy van SnaakSystems/Laptopzelfsamensellen.nl vind u hier.

Hebben jullie ook een showroom, waar ik mijn potentiële aankoop kan bekijken?

Niet al onze producten zijn in directe voorraad. Wel kunnen we je laptops laten zien die we momenteel in voorraad hebben. We hebben geen onnodig luxe showroom, maar een bescheiden kantoor/werkruimte in het oosten van het land.

We ontvangen je graag, maar waarderen het enorm indien je daarvoor bij ons een afspraak wilt maken.

Betalen

Vragen over betalingen en factuur.

Hoe kan ik betalen?

Bij ons kan je veilig en gemakkelijk betalen met iDEAL, Sofortbanking, Bancontact, PayPal, Giropay of via bankoverschrijving. Maar ook is het mogelijk om per credit card te betalen, of via een buitenlandse betaalverwerker zoals KBC/CBC, Belfius of Apple Pay.

Wij rekenen, anders dan voorheen, geen transactiekosten.

Wanneer ontvang ik een factuur?

Een digitale versie van de factuur wordt per e-mail geleverd zodra de bestelling in behandeling is. Wanneer elektronisch betaald anders dan per bankoverschrijving is dit direct na de betaling. Op verzoek verzenden wij een papieren exemplaar, of versturen wij de factuur als pro-forma (indien deze nog niet is betaald).

Mijn betaling is mislukt, wat nu?

Wanneer je een probleem ervaart bij het betalen van je aankoop, kun je de bestelling opnieuw plaatsen.

Indien je een account hebt aangemaakt bij het bestellen kan je de betaling daar alsnog afronden.

De mislukte bestelling zullen wij annuleren. Wanneer er zich problemen blijven voordoen, dan gelieve met ons contact opnemen.

Kan ik een 0%-BTW-factuur in het buitenland (EU) krijgen?

Ja – geen probleem.

Ben jij ondernemer in de EU (uitgezonderd Nederland), wil jij zonder BTW betalen en een daarbij komende 0%-BTW-factuur krijgen? Dan kun je bij het afrekenen je BTW/VAT-nummer invoeren.

*Dit moet een geldig BTW-nummer zijn die overeenkomt met de bedrijfsnaam en het land van het ingevulde factuuradres.

**Je IP-adres wordt opgeslagen ter validatie van het BTW-nummer.

***Wij zullen altijd een handmatige controle achteraf uitvoeren.

Kan ik een 0%-BTW-factuur in Nederland krijgen?

Bij het afrekenen van je bestelling kun je het bedrijfsnaam en BTW-nummer invoeren van een bedrijf.

Wanneer je ondernemer bent in Nederland kun je de BTW op de factuur aan de Belastingdienst terugvragen (voorbelasting).

Ik ben geen inwoner van de Europese Unie. Hoe zit dat met bestellen?

Wij rekenen mogelijk in eerste instantie de BTW – maar als het blijkt, dat je buiten de Europese Unie woont, zullen wij de BTW terugstorten. Houd er wel rekening mee dat verzending naar buiten de EU een toeslag kent wat betreft de verzendkosten. Ook heeft de douane van het land waarin je woont het recht om eigen invoerrechten dan wel BTW te verheffen. Informeer bij de belastingdienst van jouw land of en hoe veel invoerrechten en/of BTW er wordt geheven.

Verzenden

Vragen over verzending.

Wat is de levertijd?

We hebben tijd nodig om je bestelling te verwerken. Hoeveel tijd staat aangegeven bij het configureren; het is namelijk afhankelijk van de gekozen configuratie. Indien de levertijd om wat voor een reden dan ook uitloopt, sturen we je hiervan tijdig een bericht. Hierdoor kan je de bestelling alsnog aanpassen of annuleren, mocht dat nodig zijn. Gelukkig komt dit vrijwel niet voor. Als je zeker wilt weten dat je bestelling op tijd komt, neem dan contact met ons op of stuur een e-mail naar [email protected] NovaCustom probeert het bestelproces bij elke bestelling vanzelfsprekend zo snel mogelijk te laten verlopen.

Indien je al besteld hebt, kan je indien aangemaakt in je account terugvinden wanneer de bestelling waarschijnlijk wordt geleverd. Heb je geen account? Klik dan hier.

Zodra de bestelling is afgerond, ontvang je meteen een tracking-code en kan je de bestelling de volgende werkdag verwachten (Benelux en West-Duitsland). Voor zendingen naar andere landen of gebieden geldt mogelijk een iets langere levertijd vanwege de langere afstand. Dankzij het effectieve verzendsysteem van UPS duurt dit niet langer dan 3 werkdagen (EU).

Status en Track & Trace

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, zie je de actuele status ervan in je account. Wanneer je geen account hebt gemaakt, kan je ook hier je actuele status bekijken. Je kunt zelfs zien op welk onderdeel je bestelling nog wacht, of dat je bestelling al in het assemblage-/installatieproces zit. Omdat wij met UPS versturen, krijg je automatisch een Track & Trace-code wanneer je bestelling is verzonden. Met deze Track & Trace-code kun je de verzending van jouw pakket volgen via de website van UPS. De Track & Trace-code kan je bovendien terugvinden in je account.

Nog steeds onduidelijkheid over de status van je bestelling? Neem dan contact met ons op.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij verzenden zonder extra kosten naar alle landen van de Europese Unie. Bovendien verzenden we naar: de Verenigde Staten van Amerika, Canada, Zwitserland, Noorwegen en Hongkong waarbij we de BTW terugstorten en 50 euro toeslag geldt voor de verzending.

Bestelling ophalen?

Wanneer je een bestelling plaatst, kan je kiezen voor de optie “Afhalen in Haaksbergen”. Zodra de bestelling is afgerond, kun je een afspraak maken om je bestelling bij ons op te halen.

Laten leveren op een service punt?

Je kunt ervoor kiezen om je bestelling te laten bezorgen naar de één door jou gekozen servicepunten in heel Europa van UPS. Bij het afrekenen kies je voor de verzendoptie, Levering op UPS-Servicepunt. Klik vervolgens op “Selecteer Servicepunt” om op basis van een postcode een servicepunt te kiezen.

Overdag geen tijd? Een aantal UPS-servicepunten zijn tot 21.00 uur geopend.

Tip: Wanneer je overdag werkzaam bent, kun je het pakket laten bezorgen op een servicepunt bij jou in de buurt, waardoor je het pakket dezelfde dag nog kunt afhalen.

Naar welke landen verzenden wij?

Wij verzenden zonder extra kosten naar alle landen van de Europese Unie. Bovendien verzenden we naar: de Verenigde Staten van Amerika, Canada, Zwitserland, Noorwegen en Hongkong waarbij we de BTW terugstorten en 50 euro toeslag geldt voor de verzending.

Garantie

Vragen over garanties en garantieafhandeling.

Wat is de garantie bij NovaCustom?

Bij NovaCustom krijg je standaard altijd 36 maanden (3 jaar) garantie + 30 dagen dode-pixelgarantie, voor bestellingen vóór 2 mei 2019 geldt mogelijk een kortere termijn. Daarnaast vergoeden wij altijd de verzend- en bezorgkosten in een garantieprocedure. Wij sturen je na de goedkeuring van je garantieaanvraag een verzendlabel om je product terug naar ons te sturen. Na de garantieafhandeling verzenden wij je laptop zonder kosten terug. Bovendien ronden wij meer dan 90 % van onze service- en garantieaanvragen binnen een week af. Dat is pas service.

Dode-pixelgarantie
Dode-pixelgarantie houdt in dat wij je scherm kosteloos vervangen wanneer je een dode-pixel op het scherm hebt. Heb je meerdere dode pixels op het scherm, dan vervangen wij het scherm onder de normale garantie.

Wat zijn de garantieopties bij NovaCustom?

De garanties

Bij het samenstellen van je product kun je kiezen uit deze vormen van garantie.

Garantie Toelichting Kosten
36 Maanden garantie op het product en componenten + 30 Dagen dode-pixelgarantie Standaard 36 maanden (3 jaar) garantie op het aangekochte product en samengestelde componenten + 30 Dagen dode-pixelgarantie (Je scherm wordt kosteloos vervangen bij een dode pixel) €0
36 Maanden garantie op het product en componenten + 36 Maanden dode-pixelgarantie 36 Maanden (3 jaar) garantie op het aangekochte product en samengestelde componenten + 36 maanden (3 Jaar) dode-pixelgarantie (Je scherm wordt kosteloos vervangen bij een dode pixel) €69

Dode-pixelgarantie
Dode-pixelgarantie houdt in dat wij je scherm kosteloos vervangen wanneer je een dode-pixel op het scherm hebt. Mocht je scherm 2 of meer pixels hebben die niet naar behoren werken, dan valt jouw display onder standaardgarantie.

Vervalt mijn garantie als ik na de bestelling een hardwareupgrade uitvoer?

Nee, nee, nee! Dat zou toch te gek voor woorden zijn? Je garantie zal niet komen te vervallen wanneer je een hardwareupgrade uitvoert. Wij vinden het juist belangrijk dat gebruikers hun apparaat in de toekomst kunnen uitbreiden of upgraden.

Houd er wel rekening mee, dat sommige componenten niet geüpgraded kunnen worden, zoals de processor en/of videokaart bij laptops in sommige gevallen. Hardwareupgrades moeten zeker met beleid worden uitgevoerd: schade ontstaat snel bij het te onzorgvuldig openmaken van laptops en computers. Schade die aantoonbaar ontstaat als gevolg van een hardwareupgrade kunnen we natuurlijk geen garantie op geven.

Als je je hardware-upgrade door ons wilt laten uitvoeren, neem dan contact met ons op.

Hoe doe ik een beroep op garantie of retour?

Wanneer je problemen met je aankoop ondervindt en je weet niet of dit onder garantie valt, kun je de Garantievoorwaarden raadplegen, met ons contact opnemen of een garantieaanvraag aanmaken. Vermeld daarbij een duidelijke probleemomschrijving zodat wij een juiste beoordeling kunnen geven over de afhandeling van het probleem.

Waar vind ik de garantievoorwaarden?

De garantievoorwaarden kun je hier raadplegen.

Voorraad

Vragen over voorraad en nabestellingen.

Het product is niet meer op voorraad of leverbaar

Wanneer je een product zoekt dat niet meer leverbaar is, kun je met ons contact opnemen en zullen wij kijken of wij het product alsnog kunnen leveren of een vergelijkbaar alternatief kunnen aanbieden.

De configuratie is niet leverbaar

Wanneer je een product zoekt met een configuratie dat niet meer leverbaar is, kun je met ons contact opnemen en zullen wij kijken of wij het product met de gewenste configuratie alsnog kunnen leveren of een vergelijkbaar alternatief kunnen aanbieden.

Privacy

Vragen over privacy.

Privacy bij gebruik van onze diensten

Wanneer je je aanmeldt voor een van onze diensten vragen we je om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van NovaCustom of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens nimmer combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Privacy en Communicatie

Wanneer je e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij naar je persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk vragen te verwerken en je verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van NovaCustom of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Privacy en Cookies

Wij verzamelen mogelijk gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen.

Deze website maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandtjes die op je computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over het gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van NovaCustom of die van een derde partij. Wij gebruiken deze informatie om bij te houden hoe je de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik.

Vragen en feedback

We controleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen. Als je vragen hebt over dit privacybeleid, kun je contact met ons opnemen.

Ons Privacybeleid

Meer informatie over privacy vind je in het privacybeleid van SnaakSystems en laptopzelfsamenstellen.nl.

Laptop en PC

Vragen over het gebruik van laptops en pc’s.

Linux heeft een wachtwoord, wat nu?

Omdat de meeste Linux-distributies verplicht een wachtwoord ingesteld moeten hebben, stellen wij voor jou een standaard wachtwoord in. Het standaard wachtwoord is: admin

Je kunt dit wachtwoord later eenvoudig zelf wijzigen onder: Systeeminstellingen –> Account.

Hoe kom ik in de BIOS/UEFI?

Bij alle laptops in ons assortiment, kun je op dezelfde manier BIOS- of UEFI-instellingen raadplegen. Je kunt de instellingen benaderen door;

  1. De computer volledig af te sluiten.
  2. Druk op de aan/uit-knop om de computer op te starten.
  3. Direct terwijl de computer opstart op toets F2 drukken (niet ingedrukt houden maar herhaaldelijk drukken).
  4. Wanneer een blauwscherm verschijnt bevind jij je in de BIOS- of UEFI-instellingen.

Hoe kom ik in het opstartmenu (boot)?

Bij alle laptops in ons assortiment, kun je op dezelfde manier opstartinstellingen raadplegen. Je kunt de instellingen benaderen door;

  1. De computer volledig af te sluiten.
  2. Druk op de aan/uit-knop om de computer op te starten.
  3. Direct terwijl de computer opstart op toets F7 drukken (niet ingedrukt houden maar herhaaldelijk drukken).
  4. Wanneer een blauwscherm verschijnt bevind jij je in de opstartinstellingen.

Laptop gaat niet aan! Start niet op.

Het komt wel eens voor dat een laptop niet opgestart kan worden. Wanneer men veelvuldig op de aan/uit-knop drukt, start de laptop niet op.

Dit probleem kan vaak eenvoudig opgelost worden, door het resetten van de accu. Je kunt de accu resetten, door;

  1. Haal de accu (indien mogelijk) uit de laptop.
  2. Hou de aan/uit-knop minimaal 10 seconden ingedrukt.
  3. Plaats de accu terug in de laptop.
  4. Start de laptop op.

Wanneer je na het volgen van deze stappen de laptop nog steeds niet kan opstarten, kun je met ons contact opnemen of een garantieaanvraag indienen.

Andere vragen?

Heb jij een vraag die op deze pagina nog niet beantwoord is? Neem dan contact met ons op.